İsimTicaret | Türkiye 'nin ilk Kapsamlı Domain Platformu
Go Back   İsimTicaret | Türkiye 'nin ilk Kapsamlı Domain Platformu > Haberler & Bilgi Paylaşımı > İnternet Haberleri > Alkol tüketimi kanser riskini artırıyor
Konu İstatistikleri : Konuyu açan : abdullahsabit Konuyu açma zamanı : 04-12-2011 (10:03 AM), Son yazılan cevap zamanı : 04-12-2011 (10:03 AM). Bu konuya toplam : 0 kullanıcı tarafından cevap yazıldı ve toplam 595 kere görüntülendi.

Cevapla
 
Seçenekler Stil
(#1)
Alt
abdullahsabit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
abdullahsabit abdullahsabit isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)
Referanslar: (0)
 
abdullahsabit - İCQ üzeri Mesaj gönder abdullahsabit - AİM üzeri Mesaj gönder abdullahsabit - MSN üzeri Mesaj gönder abdullahsabit - YAHOO üzeri Mesaj gönder abdullahsabit isimli Üyeye Skype üzeri Mesaj gönder
Standart Alkol tüketimi kanser riskini artırıyor - 04-12-2011, 10:03 AM

Alkol tüketimi kanser riskini artırıyor
Bilim adamları alkolün vücutta oluşturduğu kimyasalın DNA'ya zarar vererek kanser riskini arttırdığını söylüyor.



Avrupa'da erkeklerde görülen kanser vakalarının yüzde 10'unun, bayanlarda ise yüzde 3'ünün aşırı alkol tüketiminden kaynaklandığı belirtildi. Tıp dergisi British Medical Journal (BMJ)'de yayınlanan araştırma raporuna göre, İngiltere'de 2008'de görülen 300 bin kanser vakasından 13 bininin aşırı alkol tüketimi ile ilgili olduğu vurgulandı.
Bu konuda en kapsamlı çalışmalardan biri olarak gösterilen araştırma, İngiltere, Fransa, İtalya, İspanya, Yunanistan, Almanya, Hollanda ve Danimarka'da yaşayan; yaşları 37 ila 70 arasında değişen, 100 bin erkek ve 250 bin bayandan 1992-2005 yılları arasında alınan test sonuçlarına dayanılarak yapıldı.
Araştırmada ayrıca, erkeklerin yüzde 45'i, bayanların ise yüzde 25'inde ağız, boğaz ve gırtlak kanserlerinin sebebinin alkol tüketimi olduğu kaydediliyor. Daha önceki bir araştırmada da aşırı alkol tüketimi sebebiyle dünyada her yıl 400 bin insanın kansere yakalandığı saptanmıştı. Amerika Kanser Derneği ise, ABD'de kanserden hayatını kaybedenlerin yüzde 3'ünün alkolden kaynaklandığını ortaya koymuştu.
Bilim adamları bunun başlıca sebebini, alkolün vücutta oluşturduğu kimyasalın DNA'ya zarar vererek kanser riskini arttırması olarak gösteriyor.
İngiltere Kanser Araştırma Merkezi'nde çalışan Epidemiyolojist Naomi Allen, gelecek yıllarda alkolden kaynaklı kanser vakalarında artış olacağı yönünde uyarıda bulunuyor. Son yıllarda alkol tüketiminin büyük bir oranda arttığına dikkat çeken Allen, alkol kaynaklı kanser vakalarının çoğalmasından endişe ettiğini belirtiyor. Allen, "Eğer alkol kullanıyorsanız, bilin ki sağlık güvenliğinizin sınırlarını zorluyorsunuz. Alkol tüketimini azaltarak kansere yakalanma riskinizi azaltabilirsiniz." şeklinde uyarılarda bulunuyor.
Potsdam-Rehbruecke Sağlıklı Beslenme Merkezi'nde araştırmacı Manuela Bergmann ise en çok yaygın ve öldürücü kansere yakalanmanın sebebi olarak alkol tüketimine işaret ediyor.
Aşırı alkol tüketimi ile gırtlak, karaciğer, bağırsak ve meme kanserleri arasında ilişki olduğunu ortaya koyan birçok araştırma sonucu daha önce de yayınlanmıştı.
Alıntı ile Cevapla

Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hizli Erisim



Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
vBulletin Skin developed by: vBStyles.com